Visuel Identitet

Rammen om dit brand

 
Det er vigtigt, at du er medskaber i processen omkring din visuelle identitet, for så bliver det meget nemmere for dig at bruge den bagefter.
 
 

Din virksomheds- eller dit brands visuelle identitet er ofte det første, som nye potentielle kunder/følgere møder på din hjemmeside, sociale medier eller lignende.

Generelt forstås identitet som en kontinuerlig forhandlingsprocess, der opstår i spændingsfeltet mellem et individ og den verden der omgiver individet. Det samme gør sig gældende med en visuel identitet for et brand, en blog eller en virksomhed.

Rammen omkring din kommunikation, og gentagelsen i brug af for eksempel farver, billedstil og ord, vil skabe tryghed hos dine kunder/følgere, og få dig til at fremstå som troværdig. Dertil kommer, at når du er autentisk i din visuelle kommunikation, er det nemmere at skabe et tillidsfuldt forhold mellem dig og dine følgere/kunder. Og derfor er det vigtigt, at du er med i processen omkring din visuelle identitet.

I samarbejdet omkring din visuelle identitet er jeg din personlige konsulent. Jeg hjælper dig med at oversætte fundamentet og værdierne i din virksomhed til farver, former, billedstil, ord og lignede. Du bliver en del af den kreative process og vil derfor have nemmere ved at tage ejerskab på- og efterfølgende bruge din visuelle identitet i den daglige kommunikation.